به اشتراک بگذارید

در این بخش قصد داریم تا انواع روش های تولید محتوا را به شما معرفی کنیم و به توضیح مختصری از هر کدام بپردازیم.

 

 

۱_ تولید محتوای متنی
به محتوایی که در آن فقط از کلمات استفاده شده باشد ، محتوای متنی میگویند .
محتوای متنی معمولا کوتاه است و در گوشه کنار سایت ها برای توضیح قسمتی از وبسایت و یا توضیح درباره چیزی نوشته میشود. این نوع محتوا در متن های طولانی و محتوای بلند ، معمولا بصورت محتوای PDF انتشار داده میشود.

 


۲_ تولید محتوای بصری
این نوع محتوا شامل تصاویر متعدد یا گالری عکس است ، که موضوعی را به تصویر میکشند .
محتوای بصری انواع محتلفی دارد ، که از جمله مهمترین و پرکاربردترین آنها میتوان به عکس های اینفوگرافی اشاره کرد . اینفوگرافی در شبکه های اجتماعی یا در مقالات آموزشی بیشترین کاربرد را داراست.

۳_تولید محتوای اسلاید شیر
این نوع محتوا که تلفیقی از چند عکس نوشته است، در کشور های اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. در ایران نیز ، این نوع محتوا در تولید محتوای سایت فرهنگ سازی نشده است و مدیران و وبمستران ایرانی به ندرت از این نوع محتوا استفاده میکنند.
 
۴_تولید محتوای ویدیویی
محتوای ویدیویی ۶۰ برابر بیشتر از محتوای متنی در مغز انسان قابلیت پردازش دارد.
این نوع محتوا بیشترین طرفدار را در بین سایر محتوا دارد. بسیاری از شرکت های بزرگ اینترنتی سرمایه گذاری ویژه ای در بخش محتوای ویدیویی انجام داده اند.
 
۵_تولید محتوای صوتی یا پادکست
پادکست نیز در بین انواع محتوا ، طرفداران خاص خودش را دارد .
این محتوا به دلیل استفاده از فرهنگ گوش دادن فایل های صوتی آموزشی در اتومبیل ، یا گوش دادن با هندزفری در گوشی های اسمارتفون ، برای یادگیری موضوعی ،بهترین گزینه است. معمولا در متن های آموزشی طولانی و داستانی طولانی ، از این نوع محتوا استفاده میشود ، همچنین در متن های خبری نیز از پادکست یا محتوای صوتی یا رادیوویی استفاده میشود.
 
۶_تولید محتوای تلفیقی
این نوع محتوا از ادغام چند نوع محتوا تولید میشود. برای مثال :

محتوای متنی + محتوای بصری یا تصویری
محتوای ویدیوویی + محتوای متنی
محتوای متنی+ محتوای ویدیووی + محتوای تصویری + محتوای پادکست
این نوع محتوا برای سایت ها و وبلاگ ها ، بیشترین کاربرد را دارد. این UXC برای سایت ، ( UXC = تجربه کاربری محتوا ) به دلیل سئو بهتر ، به مرور زمان شکل گرفته است ، و کاربران به آن عادت کردند و علاقه بیشتری نشان میدهند. ضمن اینکه انواع محتوا و سبک های محتوا را اعم از آموزشی ، کپی رایتینگ ، خبری و… را تحت پوشش قرار میدهد.

۷_تولید محتوای کپی رایتینگ
تولید محتوا ی کپی رایتینگ ، بیشتر در سایت های فروشگاهی و یا وبسایت هایی که نیاز به فروش محصول یا ارائه خدماتی دارند دیده میشود .در کپی رایتینگ از محتوای تلفیقی ، متنی + بصری بیشتر استفاده میشود.
 
۸_تولید محتوای آموزشی
تولید محتوای آموزشی از حساس ترین بخش های تولید محتوا بشمار میرود . این نوع محتوا شامل توضیحات کامل درباره موضوعی یا رفع مشکلی که خواننده دارد تولید میشود.
محتوای آموزشی باید در عین کامل و جامع بودن ، از اصول و قوانین سئو نیز پیروی کند .
 
۹_تولید محتوای خبری
محتوای خبری ، معمولا از افراد موثق و مورد تایید ( خبرنگار ) توسط سایت های معتبر و تایید شده منتشر میشود. محتوای خبری تنها محتوایی است ( در بین انواع محتوا ) که شامل قانون کپی رایت ( COPYRIGHT ) نمیشود !
مهمترین بخش محتوای خبری (سرتیتر و تیتر) میباشد.

 

نظرات:

loader
توسعه فناوری اطلاعات اینتک
اینتک در شبکه های اجتماعی
توسعه فناوری اطلاعات اینتک

Information Technology Development

Copyright © 2012 - 2020 INTECH