به اشتراک بگذارید

با وجود کاهش قیمت بیت کوین، نرخ هش این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ به سرعت در حال افزایش است. آیا چنین تغییری روی خرید بیت کوین تأثیری خواهد داشت؟

افزایش نرخ Hash، باعث می‌شود تا بلاک‌های داده‌ی بیشتری به‌صورت موفقیت‌آمیز استخراج شوند و همین مسئله منجر به ایجاد منافع و مزایای بیشتری برای استخراج‌کنندگان خواهد شد. اگر نرخ هش بیت‌کوین سرعت پیدا کند، فرآیند استخراج آن در سراسر جهان حالت رقابتی پیدا می‌کند و درنهایت ممکن است منجر به سیر صعودی پنهانی در این حوزه شود.  

 

در شکل بالا، نمودار سبز رنگ قیمت بیت‌کوین و نمودار آبی رنگ، نرخ هش بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نرخ هش در سال ۲۰۱۸ هم‌چنان در حال افزایش است ولی قیمت بیت‌کوین کاهش یافته است.

شاید یکی از دلایل احتمالی افزایش نرخ هش بیت‌کوین، بالا رفتن ارزش بیت‌کوین باشد. با این‌که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ به‌شدت کاهش یافت، ارزش بلاک ۱۲.۵ بیت‌کوین حدود ۷۸.۰۰۰ دلار است. در بهترین و بالاترین وضعیت، یک واحد بلاک تقریبا یک‌چهارم میلیون دلار ارزش دارد و ممکن است استخراج کنندگان به بازار فعلی به‌عنوان راهی برای جمع‌آوری بیت‌کوین با قیمت‌های پایین‌تر نگاه کنند.

البته چین وضعیتی ممکن است به halvening یا نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین نیز مربوط باشد که قرار است در ۲۵ می ۲۰۲۰ رخ دهد؛ در آن تاریخ، پاداش استخراج بیت‌کوین از ۱۲.۵ BTC در هر بلوک به ۶.۲۵ BTC در هر بلوک کاهش خواهد یافت و به همین دلیل، استخراج‌کنندگان ممکن است بخواهند تا جایی‌که می‌توانند بیت‌کوین جمع‌آوری کنند، یعنی قبل از این‌که پاداش استخراج کاهش پیدا کند و با مشکلات افزایش نرخ هش مواجه شوند. قیمت BTC در زمان نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین در سال ۲۰۱۶ برابر ۶۶۰ دلار و در سال ۲۰۱۲ برابر ۱۲ دلار بود.

نظرات:

loader
توسعه فناوری اطلاعات اینتک
اینتک در شبکه های اجتماعی
توسعه فناوری اطلاعات اینتک

Information Technology Development

Copyright © 2012 - 2020 INTECH