به اشتراک بگذارید

جوهره­ ی برند به عنوان یکی از ارکان برندینگ معرفی می ­شود و به شما کمک می ­کند بتوانید برند خود را جایگاه یابی کنید، و به بهترین و کوتاه ترین نحو ممکن آن را معرفی کنید

 

بیایید فرض کنیم پخش و توزیع جراید و اخبار مربوط به برند شما، توسط خروجی ­های متعددی صورت می­ گیرد. این عامل فرصت بسیار مناسبی است جهت افزایش نمایش برند و در معرض دید قرار دادن آن. بنابراین در این شرایط چگونه خود و برندتان را در ۱۵ کلمه معرفی می­ کنید ؟ “x (نام برند شما)، …. …. …. …. …. …. …. …. …. ” آیا کلماتی که در مورد برند خود در این نقطه چین­ ها قرار دادید، با دیدگاهی که از برندتان دارید، هم خوانی دارد و طنین انداز و معرف ویژگی­ های منحصر به فرد برندتان می ­باشد؟

سناریویی دیگر : فرض کنید یکی از مشتریان شاد شما حین درست کردن کباب روی باربیکیو، در حال گوش کردن به صحبت مهمان دیگری است که در مورد چالشی در کسب و کار خود صحبت می­ کند، که اتفاقا به نظر می ­آید برند شما قادر به حل این مشکل باشد.

پیام برند کسب و کار شما به چه صورت تهیه شده است؟ آیا این قابلیت را دارد که به آسانی به خاطر بماند تا مشتریان­تان بتوانند در چنین شرایطی از آن استفاده کنند؟

یا بیایید فرض کنیم، شما تصمیم گرفته ­اید اسپانسر یک برنامه­ ی رادیویی باشید، و به اندازه­ی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه برای معرفی برند خود زمان دارید. در این شرایط چه چیزی در مورد برند خود خواهید گفت؟ تمام آنچه در این برنامه لحاظ شده توسط ….(نام برند شما) پشتیبانی شده است که …. …. …. …. …. …. …. . در این جاهای خالی­ چه عباراتی را قرار می­دهید ؟ آیا آنچه می­ گویید به اندازه ­ی کافی واضح و مختصر است که مخاطبان شما در هنگام رانندگی مجذوب آن شوند؟

اگر بازاریابان با سناریوهای اینچنینی در ذهن ­شان، شروع به نوشتن توضیح مختصری از برندشان کنند، توضیحات به یادماندنی­ و مختصرتری خواهند نوشت.

حالا، به عنوان یک شرکت B2B، ممکن است هیچگاه در برنامه ­های رادیویی تبلیغ نکنید (بگذریم که برخی از شرکت­ ها این کار را می ­کنند)، اما چکیده کردن توضیحات شرکت ­تان به منظور دست آوردن جوهره­ ی برند، هدف مهم و گرانقدری برای این عمل خواهد بود. این کار شما را مجبور می­کند کلمات زائد و مبالغه آمیز را از توضیحات خود حذف کنید. و به این صورت پیام شما بیشتر نمایان گر و طنین انداز دیدگاه ­هایتان در مورد برند، خواهد بود.

نگاهی به آناتومی پیام شرکت جهت نگارش جوهره­ ی برند

در زیر دو نمونه از مدل های تبلیغ اسپانسری در برنامه­ های رادیویی، برای یک شرکت فرضی عنوان شده : (فرض را بر آن می­گذاریم که این شرکت در خصوص بازاریابی ایمیلی فعالیت دارد )

۱۰ ثانیه ­ای : ……(نام برند)، مختص کمک به کسب و کارهای کوچک و غیرانتفاعی برای ایجاد ارتباطی قوی با مشتریان از طریق بازاریابی ایمیلی است.
۱۵ ثانیه ­ای : …….، مختص کمک به کسب و کارهای کوچک و غیر انتفاعی برای ایجاد ارتباطی قوی با مشتریان از طریق بازاریابی ایمیلی و بازدید آنلاین است.
این نمونه­ ها به ترتیب، نهایتا شامل ۲۰ و ۲۳ کلمه، یا در شرایط حذف نام شرکت و .COM به ترتیب ۱۴ و ۱۷ کلمه­ ای خواهند بود.

یا ممکن است این شرکت فرضی توضیحات مربوط به برند خود را به عنوان یکی از تیترهای اصلی (۱۲ کلمه، با حذف نام شرکت) در جراید منتشر می­کند :”… (نام شرکت)، اعمال نفوذ با بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رویداد و ابزار بازدید و جستار اینترنتی.”

و در قسمت پاورقی جراید انتشاری که عبارتی در تمام صفحات تکرار می ­شود، شرکت آنقدر هیجان زده می­ شود که از عبارتی بیش از ۸۰ کلمه استفاده می­ کند : و اطلاعاتی از قبیل تعداد مشتریان، سابقه ­ی فعالیت، تمام نقاط و امکانات و کانال­ های دسترسی به شرکت، هدف و ماموریت شرکت، در برخی موارد معرفی محصولات و خدمات شرکت و مواردی از این دست را ممکن است در بر بگیرد.

جوهره برند

خلق جوهره­ ی برند با توجه به آنچه پشت پرده است و شما نمی­بینید 

نظرات:

loader
توسعه فناوری اطلاعات اینتک
اینتک در شبکه های اجتماعی
توسعه فناوری اطلاعات اینتک

Information Technology Development

Copyright © 2012 - 2020 INTECH