به اشتراک بگذارید

در بین تمامی کار هایی که با تلفن هوشمند خود انجام می دهیم، احتمالا تماس گرفتن گاهی اوقات بسیار کم رنگ می شود. شما شاید احتمالا در روز چندین بار تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر خود را چک کنید و یا به بازی کردن بپردازید، بدون این که حتی فکر تماس گرفتن به ذهنتان بیاید.

 در بین تمامی کار هایی که با تلفن هوشمند خود انجام می دهیم، احتمالا تماس گرفتن گاهی اوقات بسیار کم رنگ می شود. شما شاید احتمالا در روز چندین بار تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر خود را چک کنید و یا به بازی کردن بپردازید، بدون این که حتی فکر تماس گرفتن به ذهنتان بیاید.

گذشته از میزان تماس برقرار کردن کاربران، شما احتمالا همیشه تماس و پیام های ناخواسته ای دارید. شاید یک تماس سیاسی قبل از برگزاری انتخابات، یک بازاریاب که رهایتان نمی کند، یک شماره مزاحم و همیشگی و یا حتی فردی که قبلا با وی رابطه عاشقانه ای داشتید. اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید، خوشبختانه اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانند به کمکتان بیایند.

با مشروح مقاله همراه ما باشید.

سعی کنید شماره ها را در خود تلفن مسدود کنید

در گذشته مسدود کردن شماره های تلفن در سطح سیستمی اندروید به روت نیاز داشت، اما خوشبختانه نسخه های جدید اندروید حالا بدون روت شدن امکان مسدود کردن شماره ها را به کاربر می دهد. پروسه این کار بسته به سازنده تلفن شما فرق می کند. اما سعی می کنیم تمامی موارد را در اینجا پوشش دهیم.

اول از همه اندروید خام (که احتمالا در بیشتر موارد دیگر نیز کار می کند): به لیست تاریخچه تماس ها رفته و با انتخاب هر شماره سعی کنید گزینه Block را در منو پیدا کنید. اپلیکیشن Phone را باز کرده و بخش Recent Calls را که آیکونی شبیه ساعت دارد بیابید. بر روی شماره مورد نظرتان که قصد بلاک کردن دارید لمس طولانی کرده و Block Number را بزنید.

با این روش تماس ها به صورت خودکار رد می شوند و تمامی پیام های صوتی به سرعت پاک خواهند شد.

جهت بلاک کردن شماره ای که در لیست تماس های اخیر نیست، دوباره اپلیکیشن Phone را باز کرده و بر روی آیکون سه نقطه در بالا سمت راست لمس کنید. Setting و سپس Call Blocking را انتخاب نمایید تا پس از وارد کردن شماره یا انتخاب مخاطب مراحل مسدود سازی طی شوند.

اگر سازنده تلفن شما چنین امکانی را به شما ارائه نمی کند، باید سعی کنید آن ها را از طریق مخاطب حذف کنید. اگر شماره آن ها در تلفن شما ذخیره نیست آن ها را به صورت مخاطب ذخیره کرده و سپس در منوی مربوطه به دنبال گزینه Block باشید.

هیچ کدام از این روش ها برایتان کارآمد نبود؟ اگر تلفن سامسونگی دارید، در بخش تماس منوی بیشتر را باز کرده و به بخش Settings > Call Blocking بروید، جایی که می توانید شماره های جدید را به لیست سیاه خود بیافزایید. برای دستگاه های LG در بخش تماس بر روی آیکون سه نقطه لمس کرده و به بخش Settings > Call Reject > Reject calls from مراجعه کنید و شماره هایی جدیدی را به لیست سیاه اضافه نمایید.

توجه: در صورتی که می خواهید پیامک های فردی را مسدود کنید، خوشبختانه اپلیکیشن پیام رسان گوگل (Messenger) چنین قابلیتی را ارائه می دهد؛ بر روی آیکون هر مخاطب کلیک کرده و بر روی Block کلیک کنید.

اما بهترین اپلیکیشن ها جهت مسدود سازی شماره های مختلف

Number: این برنامه رایگان بوده و تماس های ناخواسته شما را مسدود می کند. خوشبختانه مستر نامبر نیاز به تنظیمات و مراحل پیچیده ای ندارد. [لینک دانلود برنامه از فروشگاه گوگل]
Call Blocker Free: یک اپلیکیشن مشابه با مستر نامبر که رایگان بوده اما تنظیمات متفاوتی را ارائه می کند. این برنامه شامل لیست سفید نیز می شود. خوشبختانه انتخاب شماره ها و افزودن آن ها به لیست دلخواه از طریق بخش تاریخچه تماس و پیام ها به خوبی فراهم شده است. [لینک دانلود برنامه از فروشگاه گوگل]
True Caller: تنظیمات و گزینه های این برنامه به نسبت دو مورد قبل بیشتر و حرفه ای است. باید شماره شما کانفیرم و ثبت شود. علاوه بر این، برنامه از سرویس های گوگل، فیس بوک و … نیز پشتیبانی می کند. بخش دسکاور در اپلیکیشن نیز شامل پیشنهاد هایی از سوی توسعه دهنده است. [لینک دانلود برنامه از فروشگاه گوگل]
SMS Blocker: همانطور که گفتیم، پیام رسان پیش فرض گوگل برای اندروید، به خوبی از عهده مسدود کردن شماره های مختلف (چه مخاطب و چه ناشناس) بر می آید. با این حال اگر نیاز به برنامه ای دارید، SMS Blocker را به شما پیشنهاد می کنیم. [لینک دانلود برنامه از فروشگاه گوگل پلی]

نظرات:

loader
توسعه فناوری اطلاعات اینتک
اینتک در شبکه های اجتماعی
توسعه فناوری اطلاعات اینتک

Information Technology Development

Copyright © 2012 - 2020 INTECH