به اشتراک بگذارید

در ویندوز 10، مایکروسافت نام اینترنت اکسپلورر را به اج تغییر داد و این مساله در مورد ویندوز 10 موبایل نیز اعمال شد. اما تغییرات ایجاد شده در نسخه به روز شده از مرورگر ویندوز صرفا به تغییر نام محدود نمی شد و عملکرد آن نیز به مراتب بهتر از نسخه پیشینش بود.u

  در ویندوز 10، مایکروسافت نام اینترنت اکسپلورر را به اج تغییر داد و این مساله در مورد ویندوز 10 موبایل نیز اعمال شد. اما تغییرات ایجاد شده در نسخه به روز شده از مرورگر ویندوز صرفا به تغییر نام محدود نمی شد و عملکرد آن نیز به مراتب بهتر از نسخه پیشینش بود.

برای آنکه درک بهتری از تغییرات ایجاد شده در این مرورگر داشته باشید، بهتر است نگاهی به مقایسه ای بیاندازید که توسط ReWritable صورت گرفته و در جریان آن، عملکرد اج با کروم و فایر فاکس مقایسه شده است.


در جریان این بررسی نسخه پیش نمایش فنی ویندوز 10 موبایل (بیلد 10586.11) روی یک دستگاه لومیا 640 نصب گردید و عملکرد آن با نسل دوم تلفن هوشمند موتورولا موتو جی LTE که از اندروید 5.1 بهره می برد مقایسه شد. هر دوی این موبایل ها چیپست اسنپدراگون 400 را در خود داشتند و از پردازنده گرفیکی Adreno 305 و نمایشگری با رزلوشن 720 در 1280 پیکسل بهره می بردند.

هر کدام از این تست ها سه مرتبه تکرار شدند و نتیجه، برآیندی از سه تست صورت گرفته است. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که تایمر قفل صفحه نمایش هر دوی این تلفن های همراه نیز در جریان تست ها غیر فعال شده بود.

در بنچمارک Google Octane، اج با کسب امتیاز 2522 توانست کروم را با امتیاز 2284 پشت سر بگذارد. فایرفاکس 42 نیز با کسب امتیاز 2384 توانست قوی تر از کروم عمل نماید و در جایگاه دوم جدول بنشیند.

در تست بنچمارک Jetstream این فایرفاکس 42 بود که با کسب امتیاز 15545 صدر نشین جدول شد و کروم 46 نیز با ثبت رقم 15115 در جایگاه دوم قرار گرفت. اج نیز به کسب جایگاه سوم جدول بسنده کرد و تنها توانست 14919 امتیاز را از آن خود نماید.

البته روشن است که امتیاز این مرورگرها در تست های بنچمارک نمی تواند جایگزین تجربه واقعی شما در زمان استفاده از آنها شود. نکته دیگر اینکه سخت افزار تلفن های هوشمند نیز با یکدیگر فرق دارد و این مساله نیز می تواند در امتیاز کسب شده توسط مرورگرها اثر داشته باشد.

با این همه اگر این موضوع را کنار بگذارید روشن است که کاربران ویندوز 10 موبایل در زمان وبگردی با تلفن های هوشمند خود تجربه به مراتب بهتری را در قیاس با ویندوز 8.1 و مرورگر اینترنت اکسپلورر پشت سر خواهند گذاشت.


 

نظرات:

loader
توسعه فناوری اطلاعات اینتک
اینتک در شبکه های اجتماعی
توسعه فناوری اطلاعات اینتک

Information Technology Development

Copyright © 2012 - 2020 INTECH