به اشتراک بگذارید

اینترنت اشیا ایده بسیار خوبی است، اما یک نگرانی بزرگ وجود دارد: شما باید تمامی دستگاه های هوشمند خود را به صورت دستی شارژ و یا تغذیه کنید! حال محققان هلندی به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند.

 اینترنت اشیا ایده بسیار خوبی است، اما یک نگرانی بزرگ وجود دارد: شما باید تمامی دستگاه‌های هوشمند خود را به صورت دستی شارژ و یا تغذیه کنید! حال محققان هلندی به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند. آنها در حال ساخت یک حسگر فوق کوچک (2 میلیمترمربع) می‌باشند که می تواند از طریق امواج رادیویی، وایرلس را تغذیه کند. در حالت کلی مقدار امواجی که این سنسور نیازمند آن است می‌تواند از طریق یک روتر که در نزدیکی آن فعال است تامین شود .
در حال حاضر، این سنسور نمی‌تواند بیش از یک اینچ از میزبان خود دورتر باشد که در حقیقت عملی نیست. اما خوشبختانه این پایان راه نیست. تیم توسعه دهنده این سنسور امیدوار است که در یک سال آینده این اندازه را به 10 فوت برساند و در نهایت تا 16 فوت گسترش دهند. اگر این سنسور به حقیقت تبدیل شود در آخر ما شاهد خانه‌ای هوشمند خواهیم بود که توسط سنسورهایی تقریبا نامرئی کامل شده است! در چنین خانه‌ای می‌توان تمامی دستگاه‌ها را کنترل کرد بدون اینکه نیازی به شارژ آنها باشد؛ برای مثال با وارد شدن به اتاق لامپ روشن شود و با خارج شدن خاموش. و بهترین ویژگی این گونه سنسورها قیمت آنهاست که تخمین زده می‌شود در حدود تنها 20 سنت قیمت گذاری شوند.

نظرات:

loader
توسعه فناوری اطلاعات اینتک
اینتک در شبکه های اجتماعی
توسعه فناوری اطلاعات اینتک

Information Technology Development

Copyright © 2012 - 2020 INTECH