به اشتراک بگذارید

پس از آنکه استیو جابز از کمپانی اپل جدا شد، بیکار ننشست و کمپانی دیگری را با نام NeXT به ثبت رساند. این کمپانی در سال های فعالیتش بسیار پرفروغ ظاهر شد، بطوریکه سیستم عامل مک و زبان برنامه نویسی آبجکتیو سی نیز ریشه در فعالیت های نکست دارد. پس از آنکه هیئت مدیره ی اپل دوباره خواستار بازگشت استیو جابز شد، اپل مجبور شد تا برای انجام این انتقال، نکست را تصاحب کند، از این رو تمام دستوردهای این کمپانی نیز به اپل انتقال یافت.

  پس از آنکه استیو جابز از کمپانی اپل جدا شد، بیکار ننشست و کمپانی دیگری را با نام NeXT به ثبت رساند. این کمپانی در سال‌های فعالیتش بسیار پرفروغ ظاهر شد، بطوریکه سیستم عامل مک و زبان برنامه نویسی آبجکتیو سی نیز ریشه در فعالیت‌های نکست دارد. پس از آنکه هیئت مدیره‌ی اپل دوباره خواستار بازگشت استیو جابز شد، اپل مجبور شد تا برای انجام این انتقال، نکست را تصاحب کند، از این‌رو تمام دستوردهای این کمپانی نیز به اپل انتقال یافت.

یکی از پروژه‌هایی که در زمان استیو جابز در کمپانی نکست کلید خورده بود، WebObjects نام داشت که در واقع در آن زمان Internet Application با اپلیکیشن‌های اینترنت نام گرفته بود. چیزی که اپل در دهه‌ی نود میلادی در پی توسعه‌ی آن بود، امروزه وب‌سایت نام گرفته است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط هوگی ثوردارسون که یک توسعه دهنده‌ی جاوا است، اپل پروژه‌ی WebObjects را بصورت کامل کنار گذاشته است. وی این موضوع را با دریافت ایمیلی دریافته است. ثوردارسون در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در سال‌های اخیر من بعضا ایمیل‌هایی را به تیم کوک در خصوص سوال از وضعیت پروژه‌ی WO ارسال می‌کردم. اخیرا تماسی با من توسط یکی از متخصصان اپل گرفته شد تا در مورد سوالی که پرسیده بودم، پاسخ دهد. در چند تماس برقرار شده توسط این متخصص، وی اعلام کرد که اصلا اطلاعی در مورد پروژه‌ی WO نداشته و تاکنون اسمی از چنین پروژه‌ای را نشنیده است. وی در آخرین تماس خود پس از انجام پیگیری‌های متعدد جواب روشنی ارائه و اعلام کرد که WebObjects یک پروژه‌ی متوقف شده است و هیچگاه ادامه نخواهد یافت.
وب آبجکت یکی از پروژ‌ه‌هایی بود که بسیار جلوتر از زمان خود قرار داشت، بطوریکه اپل برای راه‌اندازی فروشگاه خود یا همان اپل استور، بخشی از فریم‌ورک مورد نیازش را از دل پروژه‌ی WO برداشته و مورد استفاده قرار داد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که از سال ۲۰۰۸ دیگر این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان بیرون از اپل توسعه یافته و بروز نشد، هرچند در خارج از کمپانی اپل، شماری از توسعه دهندگان همچنان به استفاده از ابزار‌های توسعه یافته در آن ادامه می‌دادند.

استیو جابز در سال ۱۹۹۶ در مورد WebObjects چنین اظهار نظر کرده بود:

کمپانی ما تصمیم گرفته تا افراد برای توسعه‌ی وب‌سایت‌های خود، از وب‌سرورهای ما استفاده کنند. WebObject‌ چیز پیچیده‌ای نیست و در واقع می‌توان آن را سرویسی خواند که می‌توان اپلیکیشن‌های وب را تحت آن توسعه داد.
اپل مدت زیادی را در مورد فعالیت یا عدم فعالیت این سرویس خاموش بوده، در حالی که بسیاری از کاربران آن در طول سال‌های اخیر سوالاتی را در این خصوص در انواع فروم‌ها ثبت کرده بودند و تاریخ برخی از آن‌ها به سال ۲۰۰۹ می‌رسد. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی سرویس WebObjects را از سال ۲۰۰۸ متوقف کرده است.

سخنان ثوردارسون نشان از این دارد که با وجود توقف این پروژه، وی و دوستانش که بسیار به این پلتفرم علاقمند هستند، روی یک پروژه‌ی متن باز که مبتنی بر WebObjects توسعه یافته، کار خواهند کرد.

منبع : زومیت

نظرات:

loader
توسعه فناوری اطلاعات اینتک
اینتک در شبکه های اجتماعی
توسعه فناوری اطلاعات اینتک

Information Technology Development

Copyright © 2012 - 2020 INTECH